חדשות

הרופא שנעצר בגלל טנק מקלקר: "השוטר העיף אותי כמה מטרים"

פרופ' יעקב סיון, חוקר מחלות ריאה בילדים ב"שיבא", לשעבר מנהל טיפול נמרץ ילדים ב"איכילוב", נעצר עם חבריו, לוחמי כיפור, בהכנות להפגנה בקיסריה בטענה לתקיפת שוטרים

הטנק מקלקר שהוכן לצורך המחאה. צילום: פרטי

פרופ' יעקב סיון (73), חוקר מחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי שיבא, לשעבר מנהל טיפול נמרץ ילדים ב"איכילוב", מפקד גדוד שריון בעברו, נעצר על ידי משטרת ישראל במוצאי שבת בטענה כי צילם את מפקד תחנת משטרת חדרה מקרוב מדי. פרופ' סיון, חבר בקבוצת לוחמי כיפור 73', לא הספיק להשתתף בהפגנה בקיסריה. לדוקטורס אונלי הוא סיפר על השתלשלות האירועים.

"אנו קבוצה של לוחמי מלחמת כיפור הנאבקים על דמותה של המדינה. יצרנו טנק מקלקר וקרטון שמלווה אותנו לכל המקומות שבהם אנו מוחים. במוצאי שבת, הטנק הגיע על גבי משאית שניצבה בחניה פרטית של שאמי, אחד החברים שלנו שמתגורר בקיסריה. שוטרי משטרת חדרה הגיעו לחניה ואמרו כי 'אנחנו במלחמה והטנק מפחיד את השכנים'. התפתח דין ודברים, שישה וטרנים, כולם בני 75 בממוצע, מול כ-30 שוטרים".

פרופ' יעקב סיון (צילום: "איכילוב")

פרופ' סיון הגיע בדיוק בשלב זה לאירוע, בעוד ההפגנה עדיין לא החלה. "ראיתי את השוטרים סוחבים בצורה אלימה את שאמי, אל"מ בשריון בעברו, פצוע מלחמה והלום קרב. שישה או שמונה שוטרים הרימו אותו בידיים וברגלים וזרקו אותו לניידת כמו שק תפוחי אדמה. ידעתי שהוא הלום קרב קשה. הרמתי את הטלפון וצילמתי. אז ניגש אלי אחד השוטרים, גבוה ממני בחצי מטר, לא ידעתי שהוא מפקד תחנת משטרת חדרה. מבלי לומר דבר, הוא דחף אותי והעיף אותי כמה מטרים. כשאחד החברים, אליעזר בריליאנט, התקומם, הורה מפקד התחנה לעצור את שלושתנו.

"באתי, צילמתי וחטפתי", משחזר פרופ' סיון. "הניידת היתה סגורה בתא מאוד קטן ושאמי נכנס לחרדה נוראה, צעק ובעט. ביקשנו מהשוטרים שיפתחו חלון כדי שינשום ויירגע והם לא נענו. רק כשהגיע פקד בשם אליאור שלמה הוא הבין את הסיטואציה והוציא את שאמי מהניידת, נתן לו לחזור לעצמו ואז החזיר אותו לניידת. לקחו אותנו לתחנה בחדרה ואחרי שעתיים או שלוש של המתנה, החלו לחקור אותנו".

פרופ' סיון ממשיך ומתאר: "החקירה היתה מבישה. ישבה מולי חוקרת צעירה וההתנהגות היתה מאוד לא נעימה. היא נתנה לי לחתום על דו"ח החקירה. דרשתי ממנה לתקן את שגיאות הכתיב בדו"ח שעליו אני חתום, והיא סירבה. לכן הוספתי ליד החתימה משפט שאומר כי שגיאות הכתיב אינן שלי".

בשלב זה הגיעו לתחנת המשטרה עוד 11 חברים שנעצרו בהפגנה עצמה, בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר. "החתימו אותנו על ערבות עם התניה מסוימת. כשבשמיים עפו טילים ובקפלן שחררו את כל העצורים והלכו לעשות את מה שחשוב – לראות שאין אנשים ברחובות, שעסקים סגורים ושהכל מאובטח, אנחנו ישבנו במעצר והשוטרים התעסקו בניירת מטופשת. כשהערתי להם על כך, אמרו לנו שאלו ההנחיות".

לדברי פרופ' סיון, הוא לא יתלונן למח"ש על האירוע. "החלטתי שאין טעם. רק השבוע מח"ש סגרו את החקירה נגד השוטר ששיבש הליכים במקרה שבו הרגו בשוגג את קסטלמן, ולשוטר שזרק רימון הלם בהפגנה בתל אביב. הגעתי למסקנה שתלונה שלי למח"ש לא תעשה הרבה. אני קורא לציבור לא לתת למשטרה להפוך אותנו למדינת משטרה".

עוד אמר: "אני מאמין שהטובים ינצחו ולא בשביל הניצחון אלא בשביל המדינה ואני קורא לאזרחי ישראל שאכפת להם ובעיקר לחברי הרבים בוגרי מלחמת כיפור 73', לצאת ולמחות. תרמנו במחדל הנורא לפני 50 שנה ואנחנו חייבים להתגייס גם עכשיו. הדברים לא יקרו מעצמם. בואו נחזיר את המדינה היפה שלנו למה שהיא היתה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת בקיסריה מדי שבת בכוחות גדולים על מנת לאפשר את קיום המחאות על פי החוק, תוך שמירה על בטחונם של המפגינים ועל הסדר הציבורי. במהלך היערכות למחאה בקיסריה, התקבלו דיווחים מתושבי המקום כי ישנה משאית שחונה על המדרכה ועליה טנק, דבר אשר מעורר בהלה נוכח המצב בו המדינה שרויה וכמו כן, המשאית חוסמת את המדרכה בשכונת מגורים. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהנהג לעזוב את המקום. בעודו מסרב, כמה מהמפגינים מסביב החביאו את מפתחות הרכב, קיללו, תקפו והכשילו את עבודת השוטרים. משהתנגדו למעצר, השוטרים נאלצו להפעיל כוח על מנת לעוצרם ולהשיב את הסדר על כנו".

במשטרה הוסיפו: "ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק אולם לא נאפשר הפרות סדר, מעשים פליליים ותקיפת שוטרים בניגוד לחוק".

נושאים קשורים:  פרופ' יעקב סיון,  משטרת ישראל,  מחאה,  הפגנות,  מעצר,  חדשות
תגובות
15.04.2024, 17:55

מי שראה את הסרטונים מבין - כך נראים אנשי מליציה מחופשים לשוטרים. השופט ששוחרר למחרת את אחד העצורים - אמר שיש צורך לחקור את התנהגותם של חברי המלציה. ניצול הכוח והתפקיד, וכל זה כדי לרקוד ולשאת חן בפני השר. זו לא משטרה המגינה על אזרחים. כבוד גדול שרופא נכבד כל כך משתתף במאבק על ציוויונה של המדינה.

אנונימי/ת
15.04.2024, 20:11

עצוב שרופא מבוגר משחק בטנק מקלקר,
בשכונת מגורים רחוק מביתו.
הפסיכוזה בה לוקה ציבור גדול מאיתנו קשה לריפוי .
הגיע זמן שנשחק באהבת חינם במקום שנאת חינם

אנונימי/ת
15.04.2024, 20:52

את זה תגיד למי שאתה מתיימר להיות שופרו

אנונימי/ת
16.04.2024, 13:43

עצוב שאיש מכירות מבוגר הופך את המדינה לקלקר

16.04.2024, 19:35

כרגיל. הפחדן כותב באופן אנונימי. כניראה ביביסט

אנונימי/ת
15.04.2024, 20:52

האויבים סביבנו שמחים על ההפגנות האלימות והקיטוב שלנו.
זה המשך של הסירוב לשרת וההמלצה להוצאת כספי ההייטק מישראל,.. שהביאו להחלשה שלנו, לאיבוד ההרתעה ולטבח אוקטובר. לא למדנו כלום?
מי האנשים המפגינים עם טנק בתוך שכונת מגורים בימים מתוחים אלה? ומה עושה פרופסור ב"הפגנה" הזויה כזו? חבל

16.04.2024, 04:19

האנשים הם ההפך מסרבנים ... עשו יותר ממני ויש לשער גם ממך - מי שאיבדו חברים ואיברים מגופם ונפצעו בנפשם במחדל ה6 באוקטובר 23. הטנק הוא סמלי עבורם כיון שהם מלוחמי השריון שבלמו 3 דיויזיות סוריות ברמת הגולן ב6-7באוקטובר 73 - איבדו ביממה אחת כ79 אנשים ולמחרת גם את מפקדיהם, מומלץ לקרוא בויקיפדיה על פועלם

יש להם הרבה תחביבבים אחרים אבל הם חשו שהמצב הפוליטי מאיים על בטחון המדיננ, שמושתקות התראות על אסון ממש ובא והתריעו על כך לאורך שנת 23...
כמי שראייננ בשנות ה90 לוחמים הלומי קרב מאותם קרבות ברמת הגולן לצורך מחקר על PTSD - המראות והתיאורים ששמעתם מהשבעה באוקטובר כולל מוטילציית גופות חבריהם ועוד, הם אלו שעימם הם חיים 50 שנים, של מסירות ונתינה בצורות שונות לחברה, הלעג לפרופסור ולהם - נמהר ומיותר.

אנונימי/ת
16.04.2024, 10:13

אף אחד כמובן לא לועג לפרופ' הנכבד ולא מזלזל בהקרבה שלו ביו"כ.
אבל ברצינות, אתם אנשים משכילים, מה לא התעוררנו מה-7.10?? יש פה ממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית ואין על כך עוררין, מי שלא מתאים לו יכול להמתין לבחירות הבאות. זו טיבה של דמוקרטיה, אחרת אנה אנו באים??
אולי נפסיק עם הקיטוב הזה, לפחות עכשיו שאנחנו במלחמה ואחרי זה נחזור לריב כמו יהודים טובים...

16.04.2024, 19:36

אי אפשר להמתין. אין זמן. ואתה פחדן כמובן. אנונימי

אנונימי/ת
17.04.2024, 06:25

דר יוסי פז אביר חופש הביטוי של הפריבילגים ההגמונים.
רק לבעלי דעה כמו של יוסי פז יש זכות לדבר בגלוי. אני מייצג אלפי אנוסים שמפחדים לכתוב בגלוי. תגובה באופן גלוי שלא עומדת בכללי ההגמוניה מסכנת את הכותב בהתעמרות, ביטול, פגיעה כלכלית וחברתית. לרוב הפגיעה וסתימת הפיות מגיעה מבעלי ה"דעה הנכונה" או
" מובילי הדעה" שתמיד מתברגים בשיטת חבר מביא חבר לדרגת ניהול והשפעה. 1984 וחות החיות כאן ועכשיו בישראל. החזירים והאח הגדול שולטים.

אנונימי/ת
26.04.2024, 23:41

כנראה שדר' יוסי פז נולד בדמוקרטיה ולא יודעה מה זה דיקטטורה של מיעוט השולט.? אבל זה נוח. אתה בצד המכון , בצד המנהל שלך ואז אתה לא פוחד לחסוף את שמך. כך מתנהגים הפעילים הנכונים במדינות דיקטטוריות. וסיגנון וגסות רוח - זה מתאים לצד אינטליגנטי במדינתיינו, כפי שלמדנו במשך שנה אחרונה. אני אישית מעדיף הסבר ולא עלבון.

אנונימי/ת
15.04.2024, 20:55

רופא פרופסור משחק כמו ילד קטן עם טנק משחק. מוריד את הרמה שלו לשפל בשביל החלול וחבריו.

אנונימי/ת
15.04.2024, 21:27

האם הפרופסור מותר מהאנרכיסטים האחרים כי הוא פרופסור?
אספסוף מוסת.
באיראן מוחאים לכם כפיים

אנונימי/ת
15.04.2024, 22:18

למדתי רפואה עם פרופ׳ סיוון.
למען הסר ספק, לא נפגשנו שנים רבות ואין לי כל רווח משני ממה שאני כותבת פה, כיוון שאינני מזדהה.
פרופ׳ סיוון איננו מהשותקים אלא ממביעי הדעה הנחרצת. ואולם - הוא איש עקרונות, הגון וישר, ופיו ולבו שווים.
היה ראוי שכולנו נאמין לכל מילה שיוצאת מפיו. כל חורצי הלשון הממהרים להטיל בו ספק, מוטב שימלאו את פיהם מים, כשאינם מכירים את האיש ואת איכותו ואיכות חבריו.

אנונימי/ת
26.04.2024, 23:59

אני בכלל לא מכיר את הפרופסור הנכבד. אני מקנה בו, כי אני לא פרופסור. ותמיד היה לי כבוד לתואר פרופסור. אבל בשנה אחרונה למדתי שכל פרופסור הוא פרופסור בתחומו. מעבר לכך דעתו ככל איש אחר. זה בעיקר תחושות אישיות שלו ואולאי השפעה של כל מה שקןרה למדינה, ואין לו מתקון בטוח מה לעסות כי רוב הדברים גם הוא לא יודע. כך שכבודו במקומו מונך. התנהגות של "לי מוטר הכל כי אני לחמתי לפני 50 שנה אני גם פרופסור מכובד " לא הולמת. או שאתה מפגין כמו כולם או שאתה פרופסור. אם אתה מפגין - דעתך שווה משקל לכל אזרח אחר. התואר במקרה זה לא מחייב. אשאר אנונימי. ככה בימינו אני חש בטוח יותר.

אנונימי/ת
15.04.2024, 23:09

לא מדובר ביד המקרה. מפקד תחנת חדרה ועושי דברו מנסים לשבור את המפגינים במעצרי שוא, אלימות והםרת החוק. ננקה את השלטון וגם את התפוחים הרקובים שמצויים במשטרה.

16.04.2024, 04:06

פרופ סיון, ראיתי את הסרטון ונחרדתי מהאלימות, ניכר כי האלימות הופעלה מצד אחד בלבד, הרבה שוטרים כלפי מי שיכלו להיות אביהם ושנפצעו בהגנה על המדינה.
בעיני כן ראוי לפנות למח"ש.
המשטרה צריכה להיות עסוקה בהגנה על האזרחים ועל זכות הביטוי שלהם ולא בתקיפתם.
ניתן לראות בסרטון שאין חסימה של כביש כלל, אלא להפך פלישה של המשטרה לכיוון בית של אדם פרטי.
כל מי שיורד כאן על הפרופסור לא ראה במה מדובר, יצא לי לראות בשבוע שעבר במיון הדסה, נפגעות מפגיעת מכתזית ישירה, שעמדו על מדרכה, בצד לא הפריעו ולא עשו דבר, נשים עם מחלות בסיס, הפוגעות גם כך בראיה.
למגיב שהציע אהבת חינם - שתיהן כמו הפרופ עוסקות במקצועות של אהבת חינם וגם הגיעו להפגנה לשחרור החטופים כשבליבן אהבת חינם ותקווה לשחרורם.

זה מדרון מסוכן מאד, אגב, גם עבור השוטרים עצמם - יוצא לי לראות אנשים יוצאי ועובדי כוחות הבטחון שמתארים את נפשם הפצועה ואת גלישת האטימות לאיזורים אחרים בחייהם סביב הגברת האלימות בעבודתם.

אנונימי/ת
16.04.2024, 08:04

מי שמעסיק את משטרת ישראל בימי מלחמה, פוגע בביטחון אזרחי ישראל
כמות גניבות הרכב עלתה פלאים מאז האנרכיה והכאוס שגוררים כוחות משטרה לעסוק בחסימות כבישים ושיבוש החיים במדינת ישראל.
עם על הכבוד ל"בוגרי מלחמת יום כיפור" יש המונים בוגרי מלחמות ישראל
כולל מלחמת יום כיפור, העומדים חזרי אונים מול אנרכיסטים חסרי מצפון שמטרתם העיקרית ברורה, השתלטות לא דמוקרטית על המדינה. פרופ' סיון ככל שיהיה ישר, פיו וליבו שווים, פועל כאספסוף פורע חוק. פורע חוק דינו אחד במדינת חוק. פעולה נחרצת להפסיק את פעולתו. אבל, ישראל, אינה מדינה השתיקה הרועמת כאשר חרדים המקבלים מכות מהמשטרה על בסיס קבוע כולל שימוש בבואש, מדגימה את הצביעות וחוסר היושר של התקשורת והאנשים השייכים למחנה "הנכון"
השכלה רפואית עדיין לא מכשירה פעילות היוצרת אנרכיה וכאוס.
שמות רופאים שהיו רשעים גמורים: בשאר אסאד, צ'ה גווארה.

אנונימי/ת
16.04.2024, 08:45

מתברר שגם רופא יכול להפוך לאנרכיסט מופרע.

אנונימי/ת
16.04.2024, 09:37

לא שתגובתי תשפיע על תומכי בן-גביר, אך הטוען כי גנבות רכב התגברו בגלל שהמשטרה עסוקה במוחים ימשיך לשלם מכיסו על העדפותיו בקביעת נבחרי ציבור.

אנונימי/ת
16.04.2024, 09:44

לתאר את לוחמי יום כיפור, שבזכותם קיימת האפשרות לגיבורי מקלדת להפיץ את בורותם בעניני דמוקרטיה כהילכתה, זו התדרדרות דמנטית קטלנית.

אנונימי/ת
16.04.2024, 12:53

כלוחם במלחמת יום כיפור. איבדתי עשרות חברים שלחמו לצידי. אני בז לכל אותם המנצלים את השם " לוחם מלחמת יום כיפור " כקרדום לחפור בו. הגיע הזמן להפסיק את פסיכוזת שנאת האחר.
הגיע זמן לאתחול מחדש של החשיבה.
להרחיק שנאה לקרב אהבת חינם.

אנונימי/ת
16.04.2024, 10:05

כרופא אני מתבייש שאדם בגילו ובמעמדו משחק בטנק מקלקר ומשתתף בהפגנות שנועדו לערער את השלטון בה בעת שאנו נמצאים במלחמה בכמה חזיתות וישנם מאות יתומים, אלמנות וחטופים שטרם שבו.

זה שהפרסונה פרופ' / לוחם יו"כ וכו' לא נותן לו שום יתרון על פני החוק והסדר הציבורי הנדרש במיוחד בעת הזאת.

יפה היה אילו היה בוחר למחות בזמנים טובים יותר לאומה ובמקום זאת להתנדב בבי"ח ולנצל את כישוריו למען הכלל ולא להטריד ולהטריל את כוחות הביטחון.

16.04.2024, 12:59

לא ברור לי מי מאשר פרסום מאמר כזה בדוקטור אונלי. הרי אין קשר בין המאמר לרפואה. מי שאישר את הפרסום אמור היה לצפות לתגובות רדודות ומעליבות של "רופאים" שינגחו זה את זה כאחרוני הטוקבוקיסיטם העלובים. הכתבה מהווה נקודת ציון נמוכה ביותר לסקטור הרפואי, חבל.

אנונימי/ת
16.04.2024, 15:42

ובעיקר אותם מגיבים אנונימיים המתיימרים להיות רופאים

16.04.2024, 19:38

אני מתביש כרופא שאתה פחדן ומסתתר תחת אנונימיות. בז לך

27.04.2024, 00:09

אני מסכים אתך ב- 100%. אני קצת עוקב לאחר כתבות ומתבייש שמכניסים פוליטיקה מלוחלחת לעיתון מקצועי ועוד של רפואה.

לשעבר, לשעבר… בגיל כזה מבוגר כבר צריך להרגע ולא לעשות פרובוקציות ולא להשתתף באבגנות פוליטית. כנראה משתעממים בפנסיה. לא ברור שהמדינה במלחמה והם רק גורמים נזק?! סינואר אומר להם תודה ענקית. המשטרה עושה את העבודה שלה, פעילות תוקפנית כלפי המשטרה לא חוקית.